סמטאות יהודה מכבי

נדמה שהצפון הישן של תל אביב כפי שנהוג לכנות אותו, ובראשו יהודה מכבי הוא האריה המתעורר הנדל"ני השואג של תל אביב. לא שהרחוב סבל אי פעם מדימוי נמוך, נהפוך הוא, מאז הקמתו נחשב הרחוב ומתחם המגורים לו למקום הנכון לגור בו בתל אביב. אך שבעוד עד לפני שני עשורים, נשלט המתחם יותר על ידי משפחות עם ילדים הרי שבשנים האחרונות נדדה אליו כל האוכלוסייה האופנתית של תל אביב וברחוב עצמו ובסביבותיו גרים היום מיטב הסלבס כפי שנהוג לומר.

רחוב יהודה מכבי, מתחיל באזור רחוב אבן גבירול במה שנהוג לכנות כיכר מילאנו. הכיכר הקטנה שהיא בעצם צומת רחובות היא תחילת החגיגה הגדולה הזו. זרועה בבתי קפה אופנתיים ועם נגישות גבוהה, הפכה הכיכר הזו לצד הנכון של הרחוב היום. הרחוב רחב יחסית וארוך והוא מסתיים במפגש עם שכונת בבלי. חלקו המרכזי נטול חנויות ושקט עד למפגש עם רחוב וייצמן בו הוא מתעורר שוב לחיים ובעוז.

בעוד שבשנות השמונים למעט קפה אלכסנדר המיתולוגי והרבה מאד חנויות אופנה נחשב הרחוב למקום הנכון לקנות בו בגדי מעצבים, הרי שהיום אין לכך זכר והרחוב זרוע בעיקר בבתי קפה, מסעדות וגלידריות הנותנות את הטון.

מיקומו של הרחוב, שהוא הוא "הבועה" התל אביבית האמתית נוח ונגיש מצפונה החדש של תל אביב וגם ממרכז העיר. גבולו הצפוני הוא אזור פארק הירקון ,מה שהופך את המיקום בו, בשנים האחרונות עם שיקומו וחידושו של הפארק ,למקום אסטרטגי במיוחד.

טיול ברחוב יהודה המכבי ביום שטוף שמש הוא טיול בתל אביב על האנשים היפים שלה. הרחוב נהנה מתערבות מקסימה של זוגות צעירים, קשישים ובעיקר "תל אביבים" רבים שנוטעים שם את מקומם ואחרי כמה שנים בהחלט ניתן לטעות בינם לבין תושבי המקום.

הרחוב השקט והמסוגנן משתרע בין רחוב אבן גבירול לשכונת בבלי במזרח, בחלקה הצפוני של העיר. בעבר שימש האזור בעיקר למגורים, וניתן לראות בו גושים של בתים פרטיים עם גינות קטנות, המזכירים פרברים אירופיים. אף על פי כן, בשנים האחרונות זוכים יהודה המכבי והרחובות הסמוכים לו לפריחה, עם שפע של בתי קפה שלווים ומסעדות, כמו גם חנויות אופנתיות ואחד מבתי הספא הטובים בעיר. כיכר מילנו השוכנת לא הרחק משם היא מקום קסום למנוחה קלה או הירגעות על כוס קפה.

יש לנו מעל 160 אלף חברים


    [wpcf7.remote_ip]

    קידום אתרים עם לאוס מדיה